Utolsó kommentek

2009.04.17. 13:57 szixi

Költészet napja II. [Frissítve]

Címkék: vers verseny

 A Költészet Napja alkalmából versíró pályázatot hirdetett iskolánk.

A beérkezett pályaművek főleg a szerelemről, a tavaszról szóltak. A többnyire jó formaérzékkel írott versek közül az első három helyzett:

I. Jeszenszki Klaudia: egyszer fesztelen 

II. Hatoss Fanni: Távolság

III. Torma László: Álom

c. verse.

Gratulálunk, mindenkinek további jó munkát kívánunk!

Fogadjátok sok szerettel az első három helyezett verseit:

I. helyzett

Jeszenszki Klaudia: egyszer fesztelen

feszítsünk még…
feszítsünk érdeket
feszítsünk látszatot
feszítsünk határokat
feszítsünk tűrést
feszítsünk ideget
feszítsünk érzést
feszítsünk új jézust új keresztre
aztán majd feszítsük meg mindenünket
aztán majd durranjunk szét
te úgyis szétfeszülnél a végén
én úgyis otthagynálak a feszületen lógva
mert a fesztelenség vágyától feszítem szét magam

(csak mert a babáknak rózsaszín jár, nem igaz?)
 

II. helyezett

Hatoss Fanni: Távolság

Valahol egy bús sóhaj szállt el
S most lelkemen pihen,
Valahol kacagás csendült
S mosolyog a szívem.
Valahol szép lehet az élet…
Mert sietve hozzá futok
S valahol nagy lehet az átok
Mert már sírni se tudok.

Valahol egy szívnek kell lenni,
Bomlott, beteg szegény,
Megölte a vágy és a mámor,
Olyan, mint az enyém.
Hallják egymás vad kattogását,
Míg az éj leszáll,
S a nagy éjen, egy pillanatban,
Mind a kettő megáll.
(2009. január 09.)

III. helyezett

Torma László: Álom

Álmodom, s szél vagyok.
Világom egy sivatag,
Amit gyengéden tova fúvok,
Örökkön, nap mint nap.
Holdfénysugár, csak ez süt le rám
Fénye csiklandoz, de nem ölel át.
Csalfa ez az ábránd,
Vagy csak én nem látom,
Hogy hol ér véget ez az álom?

Eső vagyok, magasból zuhanok
Nem látom a földet,
Minek életet adok.
Csupán halovány körvonalát,
A talajnak finom illatát.
Álmodom, jól tudom,
Vagy ez az életem és valóságom?

Napfény vagyok.
Perzselést hozok,
Mindent elégetek, pusztulást hozok.
Sivatag homokját izzásra fogom,
Eső cseppjét elpárologtatom.
Szinte érzem testemen a forróságot,
Vagy csupán ez lázálom?

Álmodtam, de felébredtem.
Kinyitom szemem, s te ott vagy mellettem.
Óvatosan simogatlak,
Átölellek, szemedbe nézek.
Mosolygok, s te kérded miért?
Felelek néked,
Mert rád emlékszem.

Te voltál, kiről álmodtam,
A sivatag, mit szavaimmal fújtam.
A drága föld, mit könnyeimmel borítottam.
Te voltál minden,
Mit vágyam forró sugarával
Melegen tartottam.
Így megértettem, nem álom volt.
Csupán ábránd, mi rólad szólt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szixi.blog.hu/api/trackback/id/tr141070824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása